logo
logo
Starostwo Powiatowe » Regulamin organizacyjny
Regulamin organizacyjny






REGULAMIN ORGANIZACYJNY
STAROSTWA POWIATOWEGO
W GOSTYNINIE


Rozdzia艂 I Postanowienia og贸lne
Rozdzia艂 II Podzia艂 zada艅 pomi臋dzy Starost膮, Wicestarost膮, Sekretarzem Powiatu i Skarbnikiem Powiatu
Rozdzia艂 III Struktura organizacyjna Starostwa
Rozdzia艂 IV Zadania wsp贸lne kom贸rek organizacyjnych
Rozdzia艂 V Zakresy dzia艂ania poszczeg贸lnych wydzia艂贸w :

  1. Biuro Rady Powiatu
  2. Zesp贸艂 Radc贸w Prawnych
  3. Pe艂nomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych
  4. Powiatowy Rzecznik Konsument贸w
  5. Wydzia艂 Organizacji, Spraw Obywatelskich i Promocji Powiatu
  6. Wydzia艂 Finansowy, Planowania i Analiz
  7. ydzia艂 Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomo艣ci
  8. Wydzia艂 Architektury, Budownictwa i Inwestycji
  9. Wydzia艂 Rolnictwa, Le艣nictwa i Ochrony 艢rodowiska
  10. Wydzia艂 Komunikacji
  11. Stanowisko ds. Edukacji, Kultury , Ochrony i Promocji Zdrowia

Rozdzia艂 VI Tryb przyjmowania, rozpatrywania i za艂atwiania skarg i wniosk贸w
Rozdzia艂 VII Organizowania dzia艂alno艣ci kontrolnej
Rozdzia艂 VIII Zasady i tryb post臋powania przy opracowywaniu i wydawaniu akt贸w prawnych organ贸w powiatu
Rozdzia艂 IX Zasady podpisywania, aprobaty pism i decyzji
Rozdzia艂 X Postanowienia ko艅cowe



ROZDZIA艁 I
POSTANOWIENIA OG脫LNE


搂 1

1. Regulamin Organizacyjny Starostwa Powiatowego w Gostyninie, zwany dalej " Regulaminem " okre艣la organizacj臋 i zasady funkcjonowania Starostwa Powiatowego w Gostyninie.
2. Ilekro膰 w Regulaminie jest mowa o:
1) Radzie - nale偶y przez to rozumie膰 Rad臋 Powiatu Gostyni艅skiego,
2) Zarz膮dzie - nale偶y przez to rozumie膰 Zarz膮d Powiatu Gostyni艅skiego,
3) Staro艣cie - nale偶y przez to rozumie膰 Starost臋 Gostyni艅skiego, b臋d膮cego Przewodnicz膮cym Zarz膮du,
4) Wicestaro艣cie - nale偶y przez to rozumie膰 Wicestarost臋 Gostyni艅skiego,
5) Sekretarzu - nale偶y przez to rozumie膰 Sekretarza Powiatu Gostyni艅skiego,
6) Skarbniku - nale偶y przez to rozumie膰 Skarbnika Powiatu Gostyni艅skiego, b臋d膮cego G艂贸wnym Ksi臋gowym Bud偶etu Powiatu Gostyni艅skiego,
7) Starostwie - nale偶y przez to rozumie膰 Starostwo Powiatowe w Gostyninie,
8) Wydziale - nale偶y przez to rozumie膰 Wydzia艂 Starostwa Powiatowego oraz r贸wnorz臋dn膮 kom贸rk臋 organizacyjn膮 o innej nazwie, wchodz膮c膮 w sk艂ad Starostwa Powiatowego.
搂 2

Starostwo Powiatowe dzia艂a na podstawie:

1. ustawy z dnia 24 lipca 1998 r. o wprowadzeniu zasadniczego tr贸jstopniowego podzia艂u terytorialnego pa艅stwa ( Dz. U. Nr 96, poz. 603 z p贸藕n. zm. ),
2. rozporz膮dzenia Rady Ministr贸w z dnia 7 sierpnia 1998 r. w sprawie utworzenia powiat贸w ( Dz. U. Nr 103, poz. 652 ),
3. ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorz膮dzie powiatowym ( t. j. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592 z p贸藕n. zm. ),
4. ustawy z dnia 24 lipca 1998 r. o zmianie niekt贸rych ustaw okre艣laj膮cych kompetencje organ贸w administracji publicznej - w zwi膮zku z reform膮 ustrojow膮 pa艅stwa ( Dz. U. Nr 106, poz. 668 z p贸藕n. zm. ),
5. ustawy z dnia 13 pa藕dziernika 1998 r. Przepisy wprowadzaj膮ce ustawy reformuj膮ce administracj臋 publiczn膮 ( Dz. U. Nr 133, poz. 872 z p贸藕n. zm. ),
6. ustawa z dnia 29 grudnia 1998r. o zmianie niekt贸rych ustaw w zwi膮zku z wdro偶eniem reformy ustrojowej pa艅stwa ( Dz. U. Nr 162, poz. 1126 z p贸藕n. zm. ),
7. innych ustaw i akt贸w wydanych w celu wykonania zada艅 na艂o偶onych na Powiat Gostyni艅ski,
8. Statutu Powiatu Gostyni艅skiego,
9. niniejszego Regulaminu.
搂 3

Prac膮 Starostwa kieruje Starosta przy pomocy Wicestarosty, Sekretarza Powiatu oraz Skarbnika Powiatu.
搂 4

Starost臋 w czasie jego nieobecno艣ci zast臋puje Wicestarosta lub Sekretarz Powiatu.

ROZDZIA艁 II
PODZIA艁 ZADA艃 POMI臉DZY STAROST膭, WICESTAROST膭, SEKRETARZEM POWIATU I SKARBNIKIEM POWIATU


搂 5

W zakresie zastrze偶onym dla Starosty pozostaj膮 w szczeg贸lno艣ci nast臋puj膮ce sprawy:
1) podejmowanie niezb臋dnych czynno艣ci nale偶膮cych do w艂a艣ciwo艣ci Zarz膮du w sprawach niecierpi膮cych zw艂oki zwi膮zanych z zagro偶eniem interesu publicznego, zagra偶aj膮cych bezpo艣rednio zdrowiu i 偶yciu oraz w sprawach mog膮cych spowodowa膰 znaczne straty materialne, z wyj膮tkiem wydawania przepis贸w porz膮dkowych w trybie art. 42 ust. 2 ustawy o samorz膮dzie powiatowym,
2) wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, chyba 偶e przepisy szczeg贸lne przewiduj膮 wydawanie decyzji przez Zarz膮d,
3) prowadzenie polityki kadrowej,
4) wnioskowanie do Rady o powo艂anie i odwo艂anie Sekretarza Powiatu i Skarbnika Powiatu,
5) kierowanie Starostwem oraz wykonywanie uprawnie艅 zwierzchnika s艂u偶bowego pracownik贸w Starostwa i kierownik贸w jednostek organizacyjnych powiatu oraz zwierzchnika powiatowych s艂u偶b, inspekcji i stra偶y,
6) przedk艂adanie uchwa艂 Rady Wojewodzie Mazowieckiemu w ci膮gu 7 dni od dnia ich podj臋cia oraz niezw艂ocznie uchwa艂 organ贸w powiatu w sprawie wydania przepis贸w porz膮dkowych,
6a) przekazywanie przepis贸w porz膮dkowych organom wykonawczym gmin z terenu powiatu i starostom s膮siednich powiat贸w nast臋pnego dnia po ich ustanowieniu,
7) przedk艂adanie regionalnej izbie obrachunkowej uchwa艂 :
- bud偶etowej powiatu,
- w sprawie prowizorium bud偶etowego powiatu,
- w sprawie absolutorium dla Zarz膮du,
- innych obj臋tych zakresem nadzoru izby,
8)wykonywanie uchwa艂 Zarz膮du,
9)organizowanie pracy Zarz膮du i Starostwa, kierowanie bie偶膮cymi sprawami Powiatu oraz reprezentowanie Powiatu na zewn膮trz,
10)upowa偶nienie Wicestarosty, poszczeg贸lnych cz艂onk贸w Zarz膮du, pracownik贸w Starostwa, powiatowych s艂u偶b, inspekcji i stra偶y oraz kierownik贸w jednostek organizacyjnych powiatu do wydawania w jego imieniu decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej nale偶膮cych do w艂a艣ciwo艣ci powiatu,
11) udzielanie odpowiedzi na wyst膮pienia pokontrolne organ贸w kontroli zewn臋trznej,
12) wyst臋powanie do Wojewody Mazowieckiego i Marsza艂ka Wojew贸dztwa Mazowieckiego,
13) udzielanie odpowiedzi na postulaty i zapytania senator贸w, pos艂贸w i radnych,
14) udzielanie odpowiedzi na skargi i wnioski,
15) przewodniczenie Powiatowej Radzie Zatrudnienia jako organowi opiniodawczo - doradczemu starosty,
16) tworzenie Komisji Bezpiecze艅stwa i Porz膮dku - w zakresie zwierzchnictwa nad powiatowymi s艂u偶bami, inspekcjami, i stra偶ami oraz zada艅 okre艣lonych w ustawach w zakresie porz膮dku publicznego i bezpiecze艅stwa obywateli,
17) kierowanie Powiatowym Zespo艂em Reagowania Kryzysowego,
18) wszystkie inne uprawnienia przewidziane w ustawach oraz w Statucie Powiatu,
19) przyjmowanie, analizowanie i przesy艂anie do urz臋du skarbowego o艣wiadczenia maj膮tkowego wicestarosty, cz艂onka zarz膮du powiatu, sekretarza powiatu, skarbnika powiatu, kierownik贸w jednostek organizacyjnych, os贸b zarz膮dzaj膮cych i cz艂onk贸w organu zarz膮dzaj膮cego powiatow膮 osob膮 prawn膮 oraz os贸b wydaj膮cych decyzje administracyjne z upowa偶nienia starosty.
搂 6

1. Do kompetencji Wicestarosty nale偶膮 sprawy z zakresu :
1) wykonywania zada艅 i kompetencji okre艣lonych przez Starost臋 a w szczeg贸lno艣ci :
- kierowanie sprawami wchodz膮cymi w zakres kompetencji :
a ) Wydzia艂u Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomo艣ci,
b ) Wydzia艂u Rolnictwa, Le艣nictwa i Ochrony 艢rodowiska.
2) zast臋pstwa Starosty w czasie niemo偶no艣ci pe艂nienia przez niego obowi膮zk贸w s艂u偶bowych.
2. Do kompetencji Sekretarza Powiatu nale偶膮 sprawy z zakresu :
1)zapewnienia sprawnego funkcjonowania Starostwa i w艂a艣ciwych warunk贸w jego dzia艂a艅,
2)nale偶ytej organizacji stanowisk pracy i realizacji zada艅 przez pracownik贸w Starostwa,
3)przestrzegania dyscypliny pracy,
4)terminowego za艂atwiania spraw,
5)przestrzegania informacji niejawnych,
6)kontroli realizacji zada艅 przez wydzia艂y,
7)zada艅 i kompetencji okre艣lonych przez Starost臋,
8)zapoznawania pracownik贸w Starostwa z obowi膮zuj膮cymi przepisami prawa,
9)nadzoru nad :
a)przygotowywaniem i aktualizacj膮 Powiatowego Planu Zabezpieczenia Medycznych Dzia艂a艅 Ratowniczych,
b)realizacj膮 zada艅 z zakresu ochrony i promocji zdrowia,
10)prowadzenie spraw zwi膮zanych z :
a)tworzeniem, przekszta艂caniem i likwidacj膮 publicznych zak艂ad贸w opieki zdrowotnej, nadawaniem statutu,
b)tworzeniem rady spo艂ecznej,
c)sprawowaniem nadzoru.
Sekretarz uczestniczy w pracach Zarz膮du oraz mo偶e uczestniczy膰 w obradach Rady Powiatu i jej komisji z g艂osem doradczym.
1. Do kompetencji Skarbnika Powiatu nale偶膮 sprawy z zakresu :
1)prawid艂owej gospodarki bud偶etowej powiatu,
2)nadzoru nad gospodark膮 finansow膮 powiatu.
Skarbnik uczestniczy w pracach Zarz膮du oraz mo偶e uczestniczy膰 w obradach Rady Powiatu i jej komisji z g艂osem doradczym.

ROZDZIA艁 III
STRUKTURA ORGANIZACYJNA STAROSTWA


搂 7

1. Wszystkie wydzia艂y Starostwa kierowane s膮 przez Naczelnik贸w z wyj膮tkiem Wydzia艂u Komunikacji, kt贸ry jest kierowany przez Naczelnika i Z-c臋 Naczelnika oraz Wydzia艂u Finansowego, Planowania i Analiz kierowanego przez Skarbnika Powiatu b臋d膮cego G艂贸wnym Ksi臋gowym Bud偶etu Powiatu.
2. W sk艂ad Starostwa Powiatowego w Gostyninie wchodz膮 nast臋puj膮ce kom贸rki organizacyjne ( Wydzia艂y ), kt贸re przy znakowaniu spraw u偶ywaj膮 symboli :
1) Biuro Rady Powiatu BRP
2) Zesp贸艂 Radc贸w Prawnych ZRP
3) Pe艂nomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych PIN
4) Powiatowy Rzecznik Konsument贸w PRK
5) Wydzia艂 Organizacji, Spraw Obywatelskich i Promocji Powiatu OOP
6) Wydzia艂 Finansowy, Planowania i Analiz FPA
7) Wydzia艂 Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomo艣ci GKN
8) Wydzia艂 Architektury, Budownictwa i Inwestycji ABI
9) Wydzia艂 Rolnictwa, Le艣nictwa i Ochrony 艢rodowiska RLO
10) Wydzia艂 Komunikacji WKO
11) Stanowisko ds. Edukacji, Kultury , Ochrony i Promocji Zdrowia EKZ
3. Struktur臋 organizacyjn膮 Starostwa Powiatowego w Gostyninie okre艣la za艂膮cznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.

ROZDZIA艁 IV
ZADANIA WSP脫LNE KOM脫REK ORGANIZACYJNYCH


搂 8

1. Kom贸rki organizacyjne prowadz膮 sprawy zwi膮zane z realizacj膮 zada艅 Powiatu.
2. Naczelnicy Wydzia艂贸w odpowiedzialni s膮 przed Starost膮 za realizacj臋 swoich zada艅, organizacj臋, skuteczno艣膰 oraz dyscyplin臋 pracy swojej kom贸rki.
Do wsp贸lnych zada艅 wszystkich kom贸rek organizacyjnych nale偶y:
1. Prowadzenie dzia艂alno艣ci przypisanej przepisami prawa do w艂a艣ciwo艣ci Starosty i Powiatu.
2. Zapewnienie w艂a艣ciwej i terminowej realizacji zada艅 wynikaj膮cych z uchwa艂 Rady, Zarz膮du, Zarz膮dze艅 Starosty.
3. Zapewnienie sprawnej obs艂ugi interesant贸w.
4. Przygotowywanie projekt贸w akt贸w prawnych, materia艂贸w, sprawozda艅 i analiz na sesje Rady, posiedzenia Zarz膮du oraz dla potrzeb Starosty, w zakresie merytorycznej dzia艂alno艣ci.
5. Wsp贸艂dzia艂anie ze Skarbnikiem w zakresie opracowywania projektu bud偶etu.
6. Przygotowywanie merytorycznych odpowiedzi dla Zarz膮du zwi膮zanych z rozpatrywaniem i za艂atwianiem interpelacji i wniosk贸w Radnych.
7. Wsp贸艂praca z Komisjami Rady w zakresie zada艅 realizowanych przez kom贸rki.
8. Prowadzenie post臋powania administracyjnego i przygotowywanie decyzji w sprawach indywidualnych oraz wykonywanie zada艅 wynikaj膮cych z przepis贸w o post臋powaniu egzekucyjnym w administracji.
9. Przyjmowanie, rozpatrywanie i za艂atwianie skarg i wniosk贸w wed艂ug w艂a艣ciwo艣ci i polece艅 Starosty.
10. Prowadzenie w zakresie ustalonym przez Starost臋 kontroli i instrukta偶u w jednostkach organizacyjnych Powiatu.
11. Wsp贸艂uczestniczenie w opracowywaniu program贸w i przedsi臋wzi臋膰 organizacyjno-gospodarczych przyczyniaj膮cych si臋 do rozwoju Powiatu.
12. Podejmowanie dzia艂a艅 pozyskiwania dochod贸w na rzecz Powiatu.
13. Programowanie, planowanie i nadzorowanie realizacji inwestycji i remont贸w wed艂ug w艂a艣ciwo艣ci kom贸rki.
14. Wsp贸艂dzia艂anie z organami samorz膮dowymi, rz膮dowymi, pozarz膮dowymi.
15. Usprawnianie organizacji, metod i form pracy kom贸rek organizacyjnych oraz podejmowanie dzia艂a艅 na rzecz usprawnienia pracy Starostwa.
16. Wykonywanie zada艅 wynikaj膮cych z ustawy o zam贸wieniach publicznych.
17. Wsp贸艂praca z odpowiednimi s艂u偶bami w zakresie kl臋sk 偶ywio艂owych.
18. Wsp贸艂dzia艂anie w zakresie realizacji akcji kurierskiej.
19. Sprawozdawczo艣膰 w zakresie wykonywanych spraw.

ROZDZIA艁 V
ZAKRESY DZIA艁ANIA POSZCZEG脫LNYCH WYDZIA艁脫W


搂 9

1. Do podstawowego zakresu dzia艂ania BIURA RADY POWIATU w szczeg贸lno艣ci nale偶y :
1)obs艂uga kancelaryjno - biurowa Rady Powiatu,
2)wykonywanie zada艅 merytorycznych w zakresie zleconym przez Rad臋 Powiatu,
3)organizacyjne przygotowanie posiedze艅 organ贸w kolegialnych,
4)protoko艂owanie posiedze艅 Rady Powiatu,
5)zapewnianie prawid艂owego i terminowego przygotowania materia艂贸w na sesj臋 Rady Powiatu i posiedzenia Komisji, gromadzenie materia艂贸w b臋d膮cych przedmiotem obrad i przedstawienie ich w艂a艣ciwym Komisjom,
6)przekazywanie uchwa艂 i wyci膮g贸w z protoko艂贸w Sesji Rady Powiatu i posiedze艅 Komisji Zarz膮dowi do realizacji,
7)wykonywanie polece艅 - Przewodnicz膮cego Rady oraz Wiceprzewodnicz膮cych Rady - zwi膮zanych z organizowaniem i funkcjonowaniem pracy Rady Powiatu.
2. Do podstawowego zakresu dzia艂ania ZESPO艁U RADC脫W PRAWNYCH w szczeg贸lno艣ci nale偶y:
1)opiniowanie pod wzgl臋dem prawnym projekt贸w uchwa艂 Rady i Zarz膮du oraz akt贸w prawnych Starosty,
2)obs艂uga prawna Rady i Zarz膮du Powiatu oraz Starosty i doradztwo prawne na rzecz wydzia艂贸w,
3)wykonywanie zast臋pstwa procesowego przed s膮dami powszechnymi i NSA,
4)opiniowanie projekt贸w um贸w, porozumie艅 zawieranych przez Powiat,
5)wykonywanie nadzoru prawnego nad egzekucj膮 prowadzon膮 z udzia艂em Powiatu oraz realizacj膮 zada艅 statutowych samorz膮du powiatowego,
6)udzia艂 w opracowywaniu podstaw do podj臋cia decyzji w istotnych sprawach samorz膮du powiatowego ( negocjacje, zespo艂y specjalist贸w ).
3. Do podstawowego zakresu dzia艂ania PE艁NOMOCNIKA DS. OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH w szczeg贸lno艣ci nale偶y :
1)inicjowanie i podejmowanie przedsi臋wzi臋膰 organizacyjnych w celu zapewnienia w艂a艣ciwej i terminowej realizacji zada艅 okre艣lonych w planach pracy i wynikaj膮cych z akt贸w prawnych,
2)zapewnienie ochrony informacji niejawnych,
3)kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzeganie przepis贸w o ochronie tych informacji w Starostwie,
4)opracowanie szczeg贸艂owych wymaga艅 w zakresie ochrony informacji niejawnych oznaczonych klauzul膮 "zastrze偶one" i "poufne",
5)przygotowanie dla potrzeb Starosty oraz w celu przedstawienia organom naczelnym projekt贸w sprawozda艅 i informacji dotycz膮cych powierzonego odcinka pracy,
6)okresowa kontrola ewidencji materia艂贸w i obiegu dokument贸w niejawnych,
7)szkolenie pracownik贸w w zakresie ochrony informacji niejawnych,
8)przeprowadzenie zwyk艂ego post臋powania sprawdzaj膮cego na pisemne polecenie Starosty, wobec kandydat贸w na stanowiska z dost臋pem do informacji niejawnych oznaczonych klauzul膮 "zastrze偶one", "poufne",
9)przechowywanie akt zako艅czonych post臋powa艅 sprawdzaj膮cych prowadzonych w odniesieniu do os贸b ubiegaj膮cych si臋 o stanowisko lub zlecenie pracy, z kt贸rymi 艂膮czy si臋 dost臋p do informacji niejawnych stanowi膮cych tajemnic臋 s艂u偶bow膮,
10)w przypadku, gdy w odniesieniu do osoby, kt贸rej wydano po艣wiadczenie bezpiecze艅stwa osobowego zostan膮 ujawnione nowe fakty wskazuj膮ce, 偶e nie daje ona r臋kojmi zachowania tajemnicy, przeprowadzenie kolejnego post臋powania sprawdzaj膮cego,
11)prowadzenie wykazu stanowisk i prac zleconych dopuszczonych do pracy lub s艂u偶by na stanowiskach, z kt贸rymi wi膮偶e si臋 dost臋p do informacji niejawnych,
12)wsp贸艂dzia艂anie w trakcie post臋powania sprawdzaj膮cego oraz w trakcie kontroli ze s艂u偶bami Urz臋du Ochrony Pa艅stwa,
13)przygotowanie, wysy艂anie i odbieranie przesy艂ek z poczty specjalnej,
14)dor臋czanie korespondencji niejawnej w obr臋bie powiatu,
15)nadz贸r nad opracowaniem i przechowywaniem materia艂贸w "zastrze偶onych", "poufnych",
16)archiwizacja dokument贸w niejawnych Starostwa.
4. Do podstawowego zakresu dzia艂ania POWIATOWEGO RZECZNIKA KONSUMENT脫W w szczeg贸lno艣ci nale偶y :
1)zapewnienie bezp艂atnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interes贸w konsument贸w,
2)sk艂adanie wniosk贸w w sprawie stanowienia i zmiany przepis贸w prawa miejscowego w zakresie ochrony interes贸w konsument贸w,
3)wyst臋powanie do przedsi臋biorc贸w w sprawach ochrony praw i interes贸w konsument贸w,
4)wsp贸艂dzia艂anie z w艂a艣ciwymi miejscowo delegaturami Urz臋du, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
5)wytaczanie pow贸dztwa na rzecz konsument贸w oraz wst臋powanie, za ich zgod膮, do tocz膮cego si臋 post臋powania w sprawach o ochron臋 interes贸w konsument贸w,
5. Do podstawowego zakresu dzia艂ania WYDZIA艁U ORGANIZACJI, SPRAW OBYWATELSKICH I PROMOCJI POWIATU w szczeg贸lno艣ci nale偶y :
A. w zakresie spraw organizacyjnych :
1)obs艂uga kancelaryjno - biurowa Zarz膮du i Cz艂onk贸w Zarz膮du,
2)opracowywanie okresowych plan贸w pracy Zarz膮du, organizowanie jego posiedze艅, prowadzenie rejestru ustale艅 i przekazywanie ich do realizacji wed艂ug w艂a艣ciwo艣ci, a tak偶e sprawowanie nadzoru nad ich wykonaniem
3)czuwanie nad terminowo艣ci膮 sk艂adania materia艂贸w na posiedzenia Zarz膮du,
4)protoko艂owanie posiedze艅 Zarz膮du,
5)przygotowywanie projekt贸w uchwa艂 Rady, Zarz膮du i zarz膮dze艅 Starosty,
6)opracowywanie projekt贸w Regulaminu Organizacyjnego i Regulaminu Pracy Starostwa, aktualizacja oraz kontrola przestrzegania ich postanowie艅,
7)nadzorowanie stosowania postanowie艅 instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt przez wydzia艂y,
8)prowadzenie rejestru uchwa艂 Zarz膮du oraz przekazywanie ich do realizacji w艂a艣ciwym jednostkom,
9)obs艂uga narad organizowanych przez Starost臋 z Naczelnikami Wydzia艂贸w Starostwa, kierownikami jednostek organizacyjnych oraz kontrola wykonania ustale艅 podj臋tych w wyniku tych narad,
10)obs艂uga organizacyjno - techniczna Starosty, Wicestarosty, Sekretarza Powiatu i Powiatowego Rzecznika Konsument贸w,
11)organizacja obs艂ugi interesant贸w, za艂atwiania skarg i wniosk贸w, a w szczeg贸lno艣ci:
-prowadzenie zbiorczej ewidencji skarg i wniosk贸w wp艂ywaj膮cych do Starostwa oraz przekazywanie ich wydzia艂om lub innym jednostkom do za艂atwienia wed艂ug w艂a艣ciwo艣ci,
-przyjmowanie interesant贸w w sprawach skarg i wniosk贸w oraz interwencji przez Starost臋, Wicestarost臋 i Sekretarza Powiatu,
-dokonywanie okresowych analiz przyjmowania oraz za艂atwiania skarg i wniosk贸w obywateli,
12)koordynowanie przygotowywania odpowiedzi na interpelacje Radnych i wniosk贸w Komisji Rady Powiatu,
13)wykonywanie zada艅 zwi膮zanych z wyborami.
B. w zakresie spraw kadrowych, socjalnych i szkole艅:
1)prowadzenie spraw osobowych pracownik贸w Starostwa, kierownik贸w jednostek organizacyjnych Powiatu,
2)prowadzenie spraw emerytalnych i rentowych pracownik贸w Starostwa, kierownik贸w jednostek organizacyjnych Powiatu,
3)prowadzenie spraw zwi膮zanych z Zak艂adowym Funduszem 艢wiadcze艅 Socjalnych,
4)wsp贸艂dzia艂anie z Wydzia艂em Finans贸w w zakresie wynagradzania pracownik贸w
5)prowadzenie spraw socjalnych pracownik贸w Starostwa,
6)prowadzenie spraw zwi膮zanych z nagrodami jubileuszowymi,
7)prowadzenie spraw dotycz膮cych urlop贸w pracowniczych,
8)prowadzenie ewidencji zwolnie艅 lekarskich pracownik贸w Starostwa,
9)bie偶膮ca kontrola przestrzegania dyscypliny pracy,
10)opracowywanie okresowych informacji, analiz z realizacji zatrudnienia i dyscypliny pracy oraz funduszu p艂ac i wynagrodze艅,
11)prowadzenie spraw zwi膮zanych z praktykami uczni贸w szk贸艂 艣rednich, student贸w i absolwent贸w szk贸艂 wy偶szych,
12)wsp贸艂dzia艂anie z Wydzia艂em Finansowym w sprawach zwi膮zanych z ubezpieczeniem spo艂ecznym pracownik贸w Starostwa.
C. w zakresie organizacji kontroli wykonywania na obszarze powiatu zada艅 administracji samorz膮du powiatowego:
1)organizowanie kontroli wykonywania na obszarze powiatu zada艅 administracji samorz膮du powiatowego, wynikaj膮cych z ustaw i akt贸w wykonawczych, uchwa艂 Rady w zakresie zleconym przez Starost臋,
2)kontrolowanie dzia艂alno艣ci wydzia艂贸w, jednostek organizacyjnych powiatu, w tym organizacj臋, tryb i spos贸b za艂atwiania skarg i wniosk贸w,
3)gromadzenie dokument贸w kontroli zewn臋trznej przeprowadzanej w Starostwie i jednostkach organizacyjnych powiatu i wykorzystywanie materia艂贸w pokontrolnych w celu doskonalenia ich dzia艂alno艣ci,
4)prowadzenie centralnej ewidencji kontroli zewn臋trznej,
5)prowadzenie ewidencji upowa偶nie艅 i pe艂nomocnictw do za艂atwiania spraw w imieniu Starosty, w tym do wydawania decyzji administracyjnych,
6)prowadzenie ewidencji porozumie艅 zawieranych przez Powiat Gostyni艅ski:
a)z organami administracji rz膮dowej w sprawie wykonywania zada艅 publicznych z zakresu administracji rz膮dowej,
b)w sprawie powierzenia prowadzenia zada艅 publicznych z jednostkami lokalnego samorz膮du terytorialnego, a tak偶e wojew贸dztwem,
7)przekazywanie porozumie艅, o kt贸rych mowa w ppkt 6) do publikacji w Dzienniku Urz臋dowym Wojew贸dztwa Mazowieckiego,
8)przekazywanie akt贸w prawa miejscowego obowi膮zuj膮cego na obszarze powiatu, stanowionych przez Zarz膮d Powiatu do publikacji w Dzienniku Urz臋dowym Wojew贸dztwa Mazowieckiego.
D. w zakresie spraw gospodarczych :
1)administrowanie maj膮tkiem Starostwa,
2)zabezpieczenie mienia Starostwa,
3)prowadzenie spraw zwi膮zanych z zaopatrzeniem materia艂owo-technicznym oraz konserwacj膮 wyposa偶enia Starostwa,
4)prowadzenie spraw zwi膮zanych z zamawianiem piecz臋ci i tablic urz臋dowych oraz piecz臋ci nag艂贸wkowych i podpisowych,
5)prowadzenie archiwum zak艂adowego,
6)gospodarowanie drukami i formularzami urz臋dowymi,
7)zabezpieczenie 艂膮czno艣ci telefonicznej, faxowej i alarmowej dla potrzeb Starostwa,
8)prowadzenie spraw zwi膮zanych z zabezpieczeniem przestrzegania przepis贸w dotycz膮cych 艂adu i porz膮dku, bezpiecze艅stwa i higieny pracy oraz ppo偶.,
9)obs艂uga techniczna Starostwa (kierowca, dozorca, sprz膮taczka, ksero, itp.),
10)prowadzenie rozdzia艂u korespondencji wp艂ywaj膮cej do Starostwa, zgodnie z postanowieniami instrukcji kancelaryjnej.
11)wykonywanie czynno艣ci zwi膮zanych z przygotowaniem uroczysto艣ci i okoliczno艣ciowych spotka艅.
E. w zakresie spraw obywatelskich :
1)rozstrzyganie w drodze decyzji administracyjnej w sprawie zmiany imienia lub nazwiska obywatela,
2)ustalanie w razie w膮tpliwo艣ci pisowni lub brzmienia imienia i nazwiska,
3)zawiadamianie o zmianie imienia lub nazwiska w艂a艣ciwych urz臋d贸w stanu cywilnego, urz臋du skarbowego, organ贸w policji, wojskowej komendy uzupe艂nie艅, organ贸w ewidencji ludno艣ci oraz Centralnego Rejestru Skazanych,
4)przygotowywanie zezwole艅 za zbi贸rki publiczne na terenie powiatu lub jego cz臋艣ci obejmuj膮cej wi臋cej ni偶 jedn膮 gmin臋,
5)prowadzenie spraw zwi膮zanych z wydawaniem zezwole艅 na sprowadzenie zw艂ok z obcego pa艅stwa.
6)sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przepis贸w ustawy o cmentarzach i chowaniu zmar艂ych,
7)przyjmowanie i ewidencjonowanie wniosk贸w paszportowych,
8)odbieranie od wnioskodawc贸w o艣wiadcze艅 o okoliczno艣ciach utrat wa偶nych paszport贸w,
9)wydawanie paszport贸w.
F. w zakresie spraw o powszechnym obowi膮zku obrony :
1)przygotowanie poboru na terenie powiatu i udzia艂 w jego prowadzeniu,
2)wykonywanie czynno艣ci zwi膮zanych z wykonywaniem powszechnego obowi膮zku obrony oraz wsp贸艂dzia艂anie w tych sprawach z organami wojskowymi.
G. w zakresie spraw obronnych :
1)prowadzenie spraw zwi膮zanych z nak艂adaniem i wykonywaniem 艣wiadcze艅 osobistych i rzeczowych na rzecz obrony kraju,
2)wsp贸艂dzia艂anie z organami wojskowymi w zakresie realizacji zada艅 na potrzeby Si艂 Zbrojnych,
3)opracowanie i aktualizacja Powiatowego Programu Mobilizacji Gospodarki,
4)opracowanie i utrzymywanie w sta艂ej aktualno艣ci dokumentacji planistyczno - organizacyjnej na czas wojny, a w szczeg贸lno艣ci regulaminu organizacyjnego, obsady personalnej i szczeg贸艂owych zakres贸w obowi膮zk贸w pracownik贸w,
5)prowadzenie dokumentacji zestaw贸w zada艅 dotycz膮cych podwy偶szania gotowo艣ci obronnej Pa艅stwa,
6)prowadzenie dokumentacji sta艂ego dy偶uru,
7)koordynowanie realizacji zada艅 obronnych przez kom贸rki organizacyjne Starostwa i jednostki organizacyjne,
8)prowadzenie dokumentacji Akcji Kurierskiej tj. szkolenie, przygotowanie i realizacja zada艅 w zakresie akcji kurierskiej,
9)prowadzenia kancelarii tajnej,
10)prowadzenie rejestru spraw zastrze偶onych, poufnych i tajnych.
H. w zakresie Obrony Cywilnej :
1)realizacja zada艅 wynikaj膮cych z pe艂nienia przez Starost臋 funkcji Szefa Obrony Cywilnej Powiatu,
2)wsp贸艂udzia艂 w pracach Powiatowego Zespo艂u Reagowania Kryzysowego,
3)przygotowywanie i aktualizacja przynajmniej raz w roku powiatowego planu zabezpieczenia medycznych dzia艂a艅 ratowniczych oraz przedstawianie go wojewodzie.
I. w zakresie obs艂ugi informatycznej Starostwa:
1)opracowywanie rzeczowo-finansowych rocznych plan贸w informatyzacji,
2)opiniowanie propozycji informatycznych, zg艂aszanych przez wydzia艂y,
3)prowadzenie bie偶膮cej analizy stanu zastosowania informatyki w wydzia艂ach,
4)prowadzenie i udost臋pnianie informacji publicznych w Biuletynie Informacji Publicznych Powiatu Gostyni艅skiego,
5)nadz贸r nad administrowaniem danymi osobowymi przetwarzanymi w Starostwie,
J. w zakresie promocji Powiatu
1)opracowywanie strategii dzia艂a艅 promocyjnych oraz wdra偶anie inicjatyw w zakresie promocji powiatu,
2)poszukiwanie zewn臋trznych 藕r贸de艂 finansowania lokalnych inicjatyw,
3)prowadzenie i koordynacja dzia艂a艅 w zakresie wsp贸艂pracy z instytucjami krajowymi, zagranicznymi, regionalnymi, organizacjami pozarz膮dowymi oraz inicjowanie nowych kontakt贸w,
4)wsp贸艂dzia艂anie z r贸偶nymi organizacjami i instytucjami w zakresie pozyskiwania dodatkowych funduszy krajowych i zagranicznych na rozw贸j powiatu,
5)opracowanie materia艂贸w promocyjnych,
6)dokonywanie analiz rynku i opracowa艅 zbiorczych dotycz膮cych podmiot贸w gospodarczych;
7)wsp贸艂dzia艂anie z przedstawicielami 艣rodk贸w masowego przekazu oraz informowanie ich o dzia艂alno艣ci i podejmowanych decyzjach,
8)organizowanie konferencji prasowych,
9)analizowanie publikacji prasowych dotycz膮cych dzia艂alno艣ci Starostwa Powiatowego,
10)obs艂uga wizyt potencjalnych inwestor贸w i innych delegacji zagranicznych,
11)udzielanie bezpo艣rednich informacji zwi膮zanych z realizacj膮 zada艅 statutowych.
6. Do podstawowego zakresu dzia艂ania WYDZIA艁U FINANSOWEGO, PLANOWANIA I ANALIZ w szczeg贸lno艣ci nale偶y :
A. w zakresie planowania i realizacji bud偶etu :
1)opracowywanie projekt贸w szczeg贸艂owych zasad, trybu i termin贸w opracowania materia艂贸w do projektu bud偶etu powiatu,
2)przygotowywanie projekt贸w uchwa艂 bud偶etowych wraz z obja艣nieniami oraz przekazywanie podleg艂ym jednostkom informacji niezb臋dnych do opracowania projekt贸w ich plan贸w finansowych oraz w zakresie zada艅 rz膮dowych,
3)opracowywanie uk艂adu wykonawczego bud偶etu powiatu w granicach kwot wynikaj膮cych z uchwa艂y bud偶etowej, przekazywanie podleg艂ym jednostkom informacji o ostatecznych kwotach dochod贸w i wydatk贸w oraz przychod贸w i wydatk贸w tych jednostek, a tak偶e wysoko艣ci dotacji i wp艂at do bud偶etu w celu dostosowania projekt贸w swoich plan贸w finansowych do uchwa艂y bud偶etowej oraz dla zada艅 z zakresu administracji rz膮dowej,
4)opracowywanie planu finansowego Starostwa, Powiatu oraz zada艅 z zakresu administracji rz膮dowej,
5)opracowywanie harmonogram贸w realizacji dochod贸w i wydatk贸w bud偶etu powiatu oraz dla zada艅 z zakresu administracji rz膮dowej,
6)przygotowywanie projekt贸w uchwa艂 dotycz膮cych zmian w bud偶ecie powiatu oraz dla zada艅 z zakresu administracji rz膮dowej,
7)opracowywanie plan贸w finansowych wydatk贸w, kt贸re nie wygasaj膮 z up艂ywem roku bud偶etowego,
8)kontrola i ocena sprawozda艅 powiatowych jednostek sfery bud偶etowej,
9)sporz膮dzanie zbiorczej sprawozdawczo艣ci z realizacji bud偶etu powiatu oraz realizacji zada艅 administracji rz膮dowej,
10)opracowywanie okresowych analiz z realizacji bud偶etu powiatu oraz wniosk贸w w tym zakresie, w tym wniosk贸w dotycz膮cych udzielania por臋cze艅 i gwarancji oraz zaci膮gania kredyt贸w, po偶yczek i emisji obligacji oraz analiz z realizacji zada艅 rz膮dowych,
11)opracowywanie dla potrzeb organ贸w nadzoru informacji i danych dotycz膮cych organizacji i funkcjonowania finans贸w powiatu.
12)wsp贸艂praca w zakresie dochod贸w powiatu przekazywanych przez:
a)Ministerstwo Finans贸w - subwencja og贸lna, udzia艂 w podatku dochodowym od os贸b fizycznych,
b)Mazowiecki Urz膮d Wojew贸dzki - dotacje z bud偶etu pa艅stwa,
c)Pa艅stwowy Fundusz Rehabilitacji Os贸b Niepe艂nosprawnych - dotacje celowe.
13)prowadzenie ewidencji analitycznej dla zada艅 z zakresu administracji rz膮dowej realizowanych przez Starostwo Powiatowe,
14)prowadzenie windykacji dochod贸w Skarbu Pa艅stwa,
15)prowadzenie obs艂ugi ksi臋gowej Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym oraz Pa艅stwowego Funduszu Rehabilitacji Os贸b Niepe艂nosprawnych,
B. w zakresie gospodarki finansami :
1)prowadzenie rachunkowo艣ci dla Starostwa Powiatowego i bud偶etu powiatu oraz gospodarki finansowej powiatu zgodnie z obowi膮zuj膮cymi przepisami i zasadami,
2)koordynacja obs艂ugi bankowej jednostek organizacyjnych powiatu,
3)prowadzenie dokumentacji p艂acowej i 艣wiadcze艅 z ubezpieczenia spo艂ecznego,
4)prowadzenie windykacji dochod贸w powiatu,
5)prowadzenie ewidencji analitycznej,
6)prowadzenie obs艂ugi ksi臋gowej; Powiatowego Funduszu Ochrony 艢rodowiska i Gospodarki Wodnej, Zak艂adowego Funduszu 艢wiadcze艅 Socjalnych, Powiatowego Funduszu Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego, Pa艅stwowego Funduszu Rehabilitacji Os贸b Niepe艂nosprawnych, K贸艂 艁owieckich, op艂at melioracyjnych, Funduszu Pracy, Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego,
7)prowadzenie ewidencji warto艣ciowej maj膮tku Starostwa oraz rozliczanie inwentaryzacji,
8)sporz膮dzanie sprawozda艅 z realizacji planu finansowego Starostwa Powiatowego,
C. w zakresie Pa艅stwowego Funduszu Rehabilitacji Os贸b Niepe艂nosprawnych :
1)opracowywanie wniosk贸w do planu finansowego PFRON,
2)sk艂adanie sprawozda艅 rzeczowo-finansowych o zadaniach zrealizowanych z otrzymanych 艣rodk贸w PFRON,
3)udzielanie i umarzanie osobom niepe艂nosprawnym po偶yczek na rozpocz臋cie dzia艂alno艣ci gospodarczej albo rolniczej,
4)udzielanie dofinansowa艅 w wysoko艣ci do 50% oprocentowania kredyt贸w bankowych, zaci膮ganych przez osoby niepe艂nosprawne na kontynuowanie dzia艂alno艣ci gospodarczej lub prowadzenie w艂asnego, dzier偶awionego gospodarstwa rolnego,
5)prowadzenie rozlicze艅 finansowych w celu zapewnienia p艂ynno艣ci finansowej i windykacji nale偶no艣ci,
6)dokonywanie zwrotu koszt贸w poniesionych przez pracodawc臋 na organizacj臋 nowych lub przystosowanie istniej膮cych stanowisk pracy dla os贸b niepe艂nosprawnych bezrobotnych lub poszukuj膮cych pracy i nie pozostaj膮cych w zatrudnieniu, skierowanych do pracy przez Powiatowy Urz膮d Pracy,
7)dokonywanie zwrotu koszt贸w poniesionych przez pracodawc臋 na wynagrodzenia os贸b niepe艂nosprawnych, skierowanych do pracy przez Powiatowy Urz膮d Pracy oraz sk艂adki na ubezpieczenie spo艂eczne,
8)dokonywanie zwrotu koszt贸w poniesionych przez pracodawc臋 zatrudniaj膮cego do 24 pracownik贸w w przeliczeniu na pe艂ny wymiar czasu pracy, na wynagrodzenia os贸b niepe艂nosprawnych zaliczonych do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepe艂nosprawno艣ci, skierowanych do pracy przez Powiatowy Urz膮d Pracy oraz sk艂adki na ubezpieczenie spo艂eczne od tych wynagrodze艅,
9)dokonywanie zwrotu koszt贸w poniesionych przez pracodawc臋 na szkolenia zatrudnionych os贸b niepe艂nosprawnych,
10)wsp贸艂praca z :
a)Powiatowym Urz臋dem Pracy,
b)Biurem PFRON,
c)Pa艅stwow膮 Inspekcj膮 Pracy,
d)Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie,
11)przeprowadzanie kontroli u po偶yczkobiorc贸w i pracodawc贸w w zakresie prawid艂owej realizacji zawartych um贸w cywilno-prawnych,
12)sporz膮dzanie kwartalnych i rocznych sprawozda艅 o udzielonej pomocy ze 艣rodk贸w PFRON z uwzgl臋dnieniem informacji o jej rodzajach, formach i wielko艣ci,
13)sporz膮dzanie kwartalnych i rocznych sprawozda艅 dotycz膮cych zaleg艂o艣ci w regulowaniu nale偶no艣ci i zobowi膮za艅 przedsi臋biorc贸w wobec PFRON,
14)wsp贸艂praca z Urz臋dem Ochrony Konkurencji i Konsument贸w w zakresie wynikaj膮cych z ustawy o warunkach dopuszczalno艣ci i nadzorowaniu pomocy publicznej dla przedsi臋biorstw,
15)opracowywanie wniosk贸w w sprawie opinii na temat projektowanej pomocy w przypadku gdy warto艣膰 艂膮cznie z pomoc膮 udzielon膮 w okresie trzech kolejnych lat przekracza kwot臋 1 mln. EURO.
7. Do podstawowego zakresu dzia艂ania WYDZIA艁U GEODEZJI, KARTOGRAFII, KATASTRU I NIERUCHOMO艢CI w szczeg贸lno艣ci nale偶y :
A. w zakresie Geodezji Kartografii, Katastru i Ochrony Grunt贸w Rolnych i Le艣nych:
1)prowadzenie post臋powania administracyjnego w zakresie zagadnie艅 wynikaj膮cych z prawa geodezyjnego i kartograficznego a w szczeg贸lno艣ci:
a)ewidencji grunt贸w, budynk贸w i lokali,
b)gleboznawczej klasyfikacji grunt贸w,
c)ochrony znak贸w geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych,
2)scalania i wymiany grunt贸w,
3)wy艂膮czania z produkcji u偶ytk贸w rolnych i le艣nych, ochrony gleb, rekultywacji, zagospodarowania grunt贸w i prowadzenie sprawozdawczo艣ci w zakresie stosowania ustawy o ochronie grunt贸w rolnych i le艣nych,
4)planowania i zlecania prac geodezyjno-kartograficznych oraz rob贸t urz膮dzeniowo-rolnych i klasyfikacji grunt贸w,
5)zak艂adania osn贸w szczeg贸艂owych,
6)powszechnej taksacji nieruchomo艣ci oraz opracowywania i prowadzenia map i tabel taksacyjnych dotycz膮cych nieruchomo艣ci,
7)opiniowanie podzia艂贸w nieruchomo艣ci stanowi膮cych w艂asno艣膰 Skarbu Pa艅stwa i w艂asno艣膰 Powiatu,
8)prowadzenie spraw zwi膮zanych z kontrol膮 merytoryczn膮 i techniczn膮 operat贸w sk艂adanych przez jednostki wykonawstwa geodezyjnego oraz aktualizacj臋 powiatowych baz danych w zakresie ewidencji grunt贸w, map numerycznych, banku osn贸w geodezyjnych.
B. w zakresie gospodarki nieruchomo艣ciami:
1)gospodarowanie nieruchomo艣ciami Skarbu Pa艅stwa i powiatowym zasobem nieruchomo艣ci,
2)ustalanie, aktualizowanie op艂at rocznych i pozyskiwania dochod贸w na rzecz Skarbu Pa艅stwa i Powiatu z tytu艂u gospodarowania nieruchomo艣ciami,
3)podzia艂贸w, wyw艂aszcze艅 i zwrotu nieruchomo艣ci,
4)ustalanie i regulacja stan贸w prawnych nieruchomo艣ci w imieniu i na rzecz Skarbu Pa艅stwa i Powiatu,
5)przekszta艂canie prawa u偶ytkowania wieczystego przys艂uguj膮cego osobom fizycznym w prawo w艂asno艣ci,
6)regulacja prawna nieruchomo艣ci b臋d膮cych w posiadaniu os贸b fizycznych i prawnych oraz jednostek organizacyjnych wynikaj膮ca z obowi膮zuj膮cych ustaw,
7)prowadzenie post臋powania wyw艂aszczeniowego, okre艣lanie wysoko艣ci odszkodowania oraz ustalania praw korzystania z nieruchomo艣ciami,
8)planowanie rob贸t zwi膮zanych z gospodarowaniem nieruchomo艣ciami Skarbu Pa艅stwa i Powiatu w ramach przyznanych dotacji bud偶etowych,
9)prowadzenie ewidencji i sprawozdawczo艣ci w zakresie gospodarowania nieruchomo艣ciami Skarbu Pa艅stwa i Powiatu.
C. w zakresie Powiatowego O艣rodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej :
1)gromadzenie i prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
2)techniczne prowadzenie ewidencji grunt贸w i budynk贸w,
3)zak艂adanie i prowadzenie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu oraz uzgadnianie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
4)zak艂adanie, modernizacja i aktualizacja mapy zasadniczej,
5)zak艂adanie, aktualizowanie i zabezpieczanie numerycznych baz danych,
6)okre艣lanie wysoko艣ci op艂at za czynno艣ci zwi膮zane z prowadzeniem pa艅stwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego i uzgadnianie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu oraz zwi膮zane z prowadzeniem krajowego systemu informacji o terenie, a tak偶e za wykonywanie wyrys贸w i wypis贸w z operatu ewidencyjnego,
8. Do podstawowego zakresu dzia艂ania WYDZIA艁U ARCHITEKTURY, BUDOWNICTWA I INWESTYCJI w szczeg贸lno艣ci nale偶y :
A. w zakresie zada艅 administracji architektoniczno - budowlanej :
1)nadz贸r i kontrola nad przestrzeganiem prawa budowlanego, a w szczeg贸lno艣ci :
a)zgodno艣ci zagospodarowania terenu z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego oraz wymaganiami ochrony 艣rodowiska,
b)warunk贸w bezpiecze艅stwa ludzi i mienia w rozwi膮zaniach przyj臋tych w projektach budowlanych przy wykonywaniu rob贸t budowlanych oraz utrzymania obiekt贸w budowlanych,
c)zgodno艣ci rozwi膮za艅 architektoniczno - budowlanych z przepisami techniczno - budowlanymi, obowi膮zuj膮cymi Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej,
2)wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie :
a)zatwierdzania projektu budowlanego,
b)pozwolenia na budow臋 obiekt贸w budowlanych lub ich rozbi贸rki,
c)pozwolenia na u偶ytkowanie obiektu,
d)pozwolenia na zmian臋 sposobu u偶ytkowania obiektu,
e)niezb臋dno艣ci wej艣cia do s膮siedniego budynku, lokalu lub na teren s膮siedniej nieruchomo艣ci w celu wykonania rob贸t budowlanych,
f)przeniesienia pozwolenia na budow臋 na rzecz innego inwestora,
3)prowadzenie ujednoliconej ewidencji rozpoczynanych i oddawanych do u偶ytkowania obiekt贸w budowlanych,
4)wydawanie postanowie艅 w sprawie udzielenia zgody na odst臋pstwa od przepis贸w techniczno - budowlanych,
5)wydawanie postanowie艅 o na艂o偶eniu obowi膮zku usuni臋cia nieprawid艂owo艣ci wyst臋puj膮cych w projekcie budowlanym,
6)wydawanie za艣wiadcze艅 :
a)stwierdzaj膮cych spe艂nienie wymaga艅 samodzielnego lokalu mieszkalnego do cel贸w notarialnych,
b)potwierdzaj膮cych powierzchni臋 i wyposa偶enie techniczne domu mieszkalnego jednorodzinnego dla cel贸w dodatku mieszkaniowego,
7)uczestniczenie w pracach Zespo艂u Uzgodnie艅 Dokumentacji,
8)przyjmowanie za艣wiadcze艅 o przyst膮pieniu gminy do sporz膮dzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
9)przyjmowanie kopii ju偶 uchwalonych i obowi膮zuj膮cych plan贸w,
10)opiniowanie projektu planu zagospodarowania przestrzennego wojew贸dztwa przez organy powiatu.
B. w zakresie inwestycji :
1)sprawowanie nadzoru nad przebiegiem realizacji powiatowych inwestycji, modernizacji i remont贸w w zgodzie z przepisami ustawy prawo budowlane.
C. w zakresie zam贸wie艅 publicznych :
1)prowadzenie dokumentacji zam贸wie艅 publicznych realizowanych przez powiat.
9. Do podstawowego zakresu dzia艂ania WYDZIA艁U ROLNICTWA, LE艢NICTWA I OCHRONY 艢RODOWISKA w szczeg贸lno艣ci nale偶y :
A. w zakresie ochrony 艣rodowiska :
1)orzecznictwo administracyjne w zakresie szkodliwo艣ci dla 艣rodowiska,
2)ewidencja 藕r贸de艂 zanieczyszczenia powietrza,
3)ochrona powietrza atmosferycznego przed zanieczyszczeniami,
4)ochrona 艣rodowiska przed ha艂asem, odpadami, wibracjami i promieniowaniem elektromagnetycznym,
5)prowadzenie post臋powa艅 w sprawie ocen oddzia艂ywania na 艣rodowisko przedsi臋wzi臋膰 mog膮cych znacz膮co oddzia艂ywa膰 na 艣rodowisko,
6)ochrona w贸d, gleby, zieleni w procesie realizacji inwestycji,
7)wsp贸艂praca z Inspekcj膮 Ochrony 艢rodowiska.
B. w zakresie ochrony przyrody :
1)ochrona ro艣lin i zwierz膮t, wsp贸艂praca z Lig膮 Ochrony Przyrody,
2)sprawowanie kontroli nad przestrzeganiem przepis贸w o ochronie przyrody,
3)prowadzenie rejestru pomnik贸w przyrody, stanowisk dokumentacyjnych, u偶ytk贸w ekologicznych oraz zespo艂贸w przyrodniczo - krajobrazowych,
4)nadawanie uprawnie艅 spo艂ecznym opiekunom przyrody.
C. w zakresie gospodarki le艣nej i ochrony las贸w :
1)ustalanie kierunk贸w rozwoju le艣nictwa i zadrzewie艅,
2)sprawowanie nadzoru nad gospodark膮 le艣n膮 w lasach niepa艅stwowych w tym m. in. zalesianie grunt贸w porolnych z ustawy o lasach oraz z ustawy o przeznaczeniu grunt贸w rolnych do zalesienia,
3)zlecanie, zatwierdzanie i finansowanie z bud偶etu Pa艅stwa plan贸w urz膮dzenia las贸w niepa艅stwowych, nadz贸r nad ich realizacj膮,
4)sprawy ochrony las贸w i likwidacji szk贸d powsta艂ych w lasach,
5)wydawanie zezwole艅 na wyr膮b drzew w szczeg贸lnych w przypadkach niezgodnych z ustaleniami plan贸w urz膮dzania las贸w,
6)cechowanie i legalizacja drewna pozyskanego z las贸w niepa艅stwowych,
7)wydawanie decyzji o zmianie lasu na u偶ytek rolny o pow. do 10 ha,
8)nadz贸r nad uprawami le艣nymi za艂o偶onymi na gruntach porolnych.
D. w zakresie gospodarki wodnej i ochrony w贸d :
1)ustalanie linii brzegu dla w贸d,
2)wydawanie, cofanie, ograniczanie i stwierdzanie wyga艣ni臋cia pozwole艅 wodnoprawnych,
3)dokonywanie raz na 4 lata przegl膮du ustale艅 pozwole艅 wodnoprawnych,
4)przeciwdzia艂anie zanieczyszczeniom w贸d,
5)ustanawianie strefy ochrony bezpo艣redniej dla uj臋cia wody,
6)ustalanie szczeg贸艂owych zakres贸w i termin贸w wykonywania obowi膮zku dot. utrzymania urz膮dze艅 melioracji wodnych szczeg贸艂owych nie b臋d膮cych w sp贸艂ce,
7)nadz贸r i kontrola nad dzia艂alno艣ci膮 sp贸艂ek wodnych, w tym m. in.:
a)zatwierdzanie statutu sp贸艂ki lub odmowa jego zatwierdzenia,
b)orzekanie o niewa偶no艣ci uchwa艂 organ贸w sp贸艂ki wodnej sprzecznych z prawem lub ze statutem,
c)rozwi膮zywanie zarz膮du sp贸艂ki wodnej i wyznaczanie osoby pe艂ni膮cej jego obowi膮zki,
d)uczestnictwo w bie偶膮cych sprawach dot. organizacji i funkcjonowania sp贸艂ki wodnej.
E. w zakresie gospodarki rybackiej :
1)zezwalanie na przegradzanie sieciowymi rybackimi narz臋dziami po艂owowymi wody p艂yn膮cej 偶eglownej lub nie偶eglownej,
2)wydawanie kart w臋dkarskich i kart 艂owiectwa podwodnego,
3)rejestrowanie sprz臋tu p艂ywaj膮cego s艂u偶膮cego do po艂owu ryb,
4)wystawianie legitymacji s艂u偶bowych stra偶nikom Spo艂ecznej Stra偶y Rybackiej,
5)wsp贸艂praca z Polskim Zwi膮zkiem W臋dkarskim.
F. w zakresie rolnictwa :
1)wydawanie zezwole艅 na dopuszczenie reproduktora naturalnego do rozrodu,
2)wsp贸艂praca z o艣rodkami doradztwa rolniczego i zrzeszeniami hodowc贸w zwierz膮t i plantator贸w ro艣lin uprawnych,
3)wsp贸艂praca z izb膮 rolnicz膮 oraz z inspekcj膮 nasienn膮, ochrony ro艣lin i weterynaryjn膮,
4)udzielanie zezwole艅 na utworzenie nowego ogrodu zoologicznego.
G. w zakresie 艂owiectwa :
1)wyra偶anie zgody na chwytanie i przetrzymywanie zwierzyny poza polowaniem i od艂owami,
2)wydawanie zezwole艅 na posiadanie i hodowanie chart贸w i ich miesza艅c贸w,
3)wydzier偶awianie obwod贸w 艂owieckich polnych i naliczanie czynsz贸w za ich dzier偶aw臋,
4)wydawanie decyzji o od艂owie lub odstrzale redukcyjnym zwierzyny.
H. w zakresie gospodarki odpadami:
1)zatwierdzanie program贸w gospodarki odpadami i wydawanie pozwole艅 na wytwarzanie odpad贸w,
2)wydawanie zezwole艅 na prowadzenie dzia艂alno艣ci w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpad贸w,
3)wydawanie zezwole艅 na prowadzenie dzia艂alno艣ci w zakresie zbierania i transportu odpad贸w,
4)cofanie ww. zezwole艅 w przypadku naruszania ich warunk贸w,
5)zatwierdzanie instrukcji eksploatacji sk艂adowiska odpad贸w,
6)kontrola przestrzegania przepis贸w dot. gospodarki odpadami.
I. w zakresie geologii i g贸rnictwa :
1)wykonywanie zada艅 organu administracji geologicznej, w tym m. in.:
a)zatwierdzanie projekt贸w prac geologicznych i hydrogeologicznych oraz kontrola ich realizacji,
b)udzielanie, cofanie i stwierdzanie wyga艣ni臋cia koncesji na poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie kopalin pospolitych na pow. do 2 ha i wielko艣ci wydobycia do 20 000 m3 rocznie,
c)wyznaczanie granic obszar贸w i teren贸w g贸rniczych,
2)w przypadku nielegalnego wydobywania kopaliny ustalanie, prowadz膮cemu tak膮 dzia艂alno艣膰, op艂aty eksploatacyjnej (kary).
10. Do podstawowego zakresu dzia艂ania WYDZIA艁U KOMUNIKACJI w szczeg贸lno艣ci nale偶y :
A. w zakresie ruchu drogowego :
1)prowadzenie spraw zwi膮zanych z rejestracj膮 pojazd贸w, wydawaniem dowod贸w i tablic rejestracyjnych oraz nalepek kontrolnych, znak贸w legalizacyjnych i kart pojazd贸w,
2)przyjmowanie od policji oraz jednostek upowa偶nionych do przeprowadzania bada艅 technicznych zatrzymanych dowod贸w rejestracyjnych ( pozwole艅 czasowych ) oraz zwracanie ich po ustaniu przyczyn uzasadniaj膮cych zatrzymanie,
3)wydawanie decyzji o nadaniu i umieszczaniu cech identyfikacyjnych pojazdu przez stacje kontroli pojazd贸w,
4)kierowanie pojazd贸w na dodatkowe badania techniczne w razie uzasadnionego przypuszczenia, 偶e stan tych pojazd贸w zagra偶a bezpiecze艅stwu ruchu lub narusza wymagania ochrony 艣rodowiska,
5)prowadzenie spraw zwi膮zanych z wydawaniem i zatrzymywaniem praw jazdy ( wt贸rnik贸w ) oraz cofaniem i przywracaniem uprawnie艅 do kierowania pojazdami silnikowymi,
6)wydawanie 艣wiadectw kwalifikacji potwierdzaj膮cych spe艂nienie dodatkowych wymaga艅,
7)wydawanie decyzji o kontrolnym sprawdzeniu kwalifikacji do kierowania pojazdami,
8)wydawanie decyzji o kierowaniu na badania lekarskie kierowc贸w w przypadkach zastrze偶e艅 do stanu zdrowia,
9)wydawanie zezwole艅, sprawowanie nadzoru i kontrola spraw zwi膮zanych z :
a)przeprowadzaniem bada艅 technicznych pojazd贸w przez stacje kontroli pojazd贸w,
b)szkoleniem kandydat贸w na kierowc贸w,
10)prowadzenie ewidencji instruktor贸w oraz sprawowanie nadzoru i kontroli nad ich dzia艂alno艣ci膮,
11)zarz膮dzanie ruchem na drogach powiatowych i gminnych,
12)wydawanie kart parkingowych uprawniaj膮cych do niestosowania si臋 do niekt贸rych znak贸w drogowych dot. zakazu ruchu lub postoju,
13)wyznaczanie jednostek upowa偶nionych do usuwania z drogi pojazd贸w zagra偶aj膮cych bezpiecze艅stwu ruchu drogowego,
14)wyznaczanie parking贸w strze偶onych dla pojazd贸w usuni臋tych z drogi,
B. w zakresie prawa przewozowego :
1)prowadzenie spraw w zakresie krajowego transportu drogowego:
a)zabezpieczenie obs艂ugi komisji egzaminacyjnej w zakresie egzaminu przedsi臋biorc贸w i kierowc贸w zamierzaj膮cych wykonywa膰 transport drogowy taks贸wk膮,
b)udzielanie, odmowa udzielania, zmiana lub cofanie licencji na prowadzenie transportu drogowego w krajowym transporcie drogowym,
c)wydawanie za艣wiadcze艅 potwierdzaj膮cych zg艂oszenie przez przedsi臋biorc臋 prowadzenia przewoz贸w drogowych jako dzia艂alno艣ci pomocniczej w stosunku do jego podstawowej dzia艂alno艣ci gospodarczej,
d)wydawanie zezwole艅 na wykonywanie przewoz贸w regularnych i nieregularnych na okre艣lonych liniach komunikacyjnych obejmuj膮cych zasi臋giem powiat,
e)prowadzenia dzia艂alno艣ci kontrolnej przedsi臋biorc贸w posiadaj膮cych licencj臋 lub zezwolenia na wykonywanie transportu drogowego w zakresie zgodno艣ci wykonywania,
f)prowadzenie spraw zwi膮zanych z obronno艣ci膮 i bezpiecze艅stwem Pa艅stwa w zakresie transportu i przewozu os贸b.
C. w zakresie drogownictwa :
1)wydawanie zezwole艅 na wykorzystanie dr贸g w spos贸b szczeg贸lny,
2)wykonywanie zada艅 nadzoru nad zarz膮dc膮 dr贸g powiatowych.
11. Do podstawowego zakresu dzia艂ania STANOWISKA DS. EDUKACJI, KULTURY, OCHRONY I PROMOCJI ZDROWIA w szczeg贸lno艣ci nale偶y :
A. w zakresie o艣wiaty:
1)realizowanie zada艅 zwi膮zanych z zak艂adaniem i prowadzeniem publicznych szk贸艂 podstawowych specjalnych i gimnazj贸w specjalnych, szk贸艂 ponadgimnazjalnych i poradni psychologiczno - pedagogicznych oraz innych poradni specjalistycznych udzielaj膮cych dzieciom, m艂odzie偶y, rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno - pedagogicznej, a tak偶e pomocy uczniom w wyborze kierunku kszta艂cenia i zawodu,
2)likwidowanie, przekszta艂canie szk贸艂 i plac贸wek oraz 艂膮czenie szk贸艂 w zesp贸艂,
3)prowadzenie ewidencji szk贸艂 i plac贸wek niepublicznych,
4)koordynacja prac zwi膮zanych z procedur膮 awansu zawodowego nauczycieli kontraktowych ubiegaj膮cych si臋 o stopie艅 nauczyciela mianowanego,
5)prowadzenie spraw zwi膮zanych ze sprawowaniem nadzoru nad dzia艂alno艣ci膮 szko艂y lub plac贸wki w zakresie spraw organizacyjnych,
6)przygotowanie organizacji roku szkolnego,
7)bie偶膮ce ewidencjonowanie kadry pedagogicznej z uwzgl臋dnieniem wykszta艂cenia oraz stopni awansu zawodowego,
8)prowadzenie spraw zwi膮zanych z przeprowadzaniem konkursu na stanowisko dyrektora szko艂y lub plac贸wki o艣wiatowej,
9)wsp贸艂dzia艂anie z instytucjami i stowarzyszeniami wynikaj膮ce z prowadzenia szk贸艂 i plac贸wek.
B.w zakresie kultury :
1)wsp贸艂udzia艂 w organizacji imprez kulturalnych na terenie powiatu,
2)wsp贸艂dzia艂anie z instytucjami i stowarzyszeniami w zakresie popularyzacji kultury,
3)podejmowanie dzia艂a艅 wspieraj膮cych edukacj臋 kulturaln膮 dzieci i m艂odzie偶y oraz otaczanie opiek膮 amatorskiego ruchu artystycznego,
4)prowadzenie spraw w zakresie wymiany kulturalnej.
C. w zakresie sportu :
1)wsp贸艂udzia艂 w organizacji imprez sportowych na terenie powiatu,
2)rejestrowanie oraz prowadzenie ewidencji uczniowskich klub贸w sportowych funkcjonuj膮cych na terenie,
3)popularyzacja kultury fizycznej i sportu w艣r贸d uczni贸w, nauczycieli oraz mieszka艅c贸w Gostynina,
4)wspieranie dzia艂alno艣ci w zakresie rekreacji ruchowej,
5)wsp贸艂praca i koordynacja dzia艂a艅 stowarzysze艅 kultury fizycznej oraz zwi膮zk贸w sportowych maj膮cych siedzib臋 na terenie powiatu,
6)wspieranie dzia艂a艅 uczniowskich klub贸w sportowych oraz uczniowskich zespo艂贸w ludowych poprzez w艂膮czanie ich w programy organizowane przez instytucje kultury fizycznej np. PZPN, Federacja Sportu czy inne.
D. w zakresie turystyki :
1)wsp贸艂praca z lokalnymi instytucjami i stowarzyszeniami zajmuj膮cymi si臋 popularyzacj膮 turystyki,
2)popularyzacja imprez rekreacyjno - turystycznych w艣r贸d uczni贸w, nauczycieli oraz mieszka艅c贸w powiatu,
3)wsp贸艂udzia艂 w realizacji imprez masowych w zakresie turystyki i rekreacji.
E. w zakresie ochrony i promocji zdrowia:
1)monitorowanie opieki lekarsko - piel臋gniarskiej w szko艂ach i plac贸wkach, kt贸rych organem prowadz膮cym jest Powiat Gostyni艅ski,
2)wsp贸艂praca z podmiotami i organizacjami w zakresie edukacji oraz rozwi膮zywania problem贸w i zagro偶e艅 zdrowia,
3)podejmowanie zada艅 w zakresie promocji zdrowia.

ROZDZIA艁 VI
TRYB PRZYJMOWANIA, ROZPATRYWANIA I ZA艁ATWIANIA SKARG I WNIOSK脫W


搂 10

1. Starosta przyjmuje interesant贸w w ramach skarg i wniosk贸w w pi膮tki w godzinach 14.00 - 15.30.
2. Pozostali pracownicy Starostwa przyjmuj膮 w ramach skarg i wniosk贸w w godzinach pracy Starostwa.
3. Pracownik przyjmuj膮cy w ramach skarg i wniosk贸w sporz膮dza protok贸艂 przyj臋cia zawieraj膮cy:
-dat臋 przyj臋cia,
-imi臋, nazwisko i adres sk艂adaj膮cego,
-zwi臋z艂e okre艣lenie sprawy,
-imi臋 i nazwisko przyjmuj膮cego,
-podpis sk艂adaj膮cego.
4. Rejestr skarg i wniosk贸w prowadzi Wydzia艂 Organizacji, Spraw Obywatelskich i Promocji Powiatu.
5. Skargi i wnioski sk艂adane lub adresowane do Zarz膮du, Starosty lub poszczeg贸lnych cz艂onk贸w Zarz膮du przygotowuje do rozpatrzenia Wydzia艂 Organizacji, Spraw Obywatelskich i Promocji Powiatu.
6. Pozosta艂e skargi i wnioski przygotowuj膮 do rozpatrzenia kom贸rki w ramach swej w艂a艣ciwo艣ci rzeczowej.
7. Odpowiedzi na skargi i wnioski podpisuj膮 Starosta, Wicestarosta lub Sekretarz.
8. Przyjmowanie, za艂atwianie i rejestrowanie skarg i wniosk贸w koordynuje Wydzia艂 Organizacji Spraw Obywatelskich i Promocji Powiatu, kt贸ry czuwa nad terminowym rozpatrywaniem skarg i wniosk贸w oraz udzieleniem odpowiedzi.
9. Naczelnicy Wydzia艂贸w odpowiedzialni s膮 za wszechstronne wyja艣nienia i terminowe za艂atwianie skarg i wniosk贸w,
10. Niezw艂oczne przekazywanie Wydzia艂owi Organizacji, Spraw Obywatelskich i Promocji Powiatu wyja艣nie艅 oraz dokumentacji niezb臋dnych do rozpatrzenia skarg i wniosk贸w.

ROZDZIA艁 VII
ORGANIZACJA DZIA艁ALNO艢CI KONTROLI


搂 11

Celem kontroli prowadzonej przez Wydzia艂y Starostwa jest :
· dostarczanie informacji niezb臋dnych do podejmowania decyzji,
· zapobieganie niekorzystnym zjawiskom w dzia艂alno艣ci Wydzia艂贸w,
· inicjowanie kierunk贸w prawid艂owego dzia艂ania oraz wskazywanie sposob贸w i 艣rodk贸w zapobiegaj膮cych powstawaniu nieprawid艂owo艣ci , jak r贸wnie偶 umo偶liwiaj膮cych ich szybkie usuni臋cie.
1. System kontroli w Starostwie obejmuje kontrol臋 wewn臋trzn膮 ( funkcjonaln膮 ) i kontrol臋 zewn臋trzn膮,
-czynno艣ci kontrolne w ramach kontroli wewn臋trznej wykonuj膮 z urz臋du Starosta, Wicestarosta, Cz艂onkowie Zarz膮du, Sekretarz, Skarbnik, Naczelnicy oraz pracownicy zobowi膮zani do prowadzenia kontroli.
2. Zakres zada艅 kontrolnych pracownik贸w wydzia艂贸w okre艣laj膮 zakresy czynno艣ci.
3. W ramach zakresu powierzonych zada艅 problemow膮 kontrol臋 wewn臋trzn膮 wykonuj膮:
a)Wydzia艂 Organizacji, Spraw Obywatelskich i Promocji Powiatu :
- w sprawach organizacji i funkcjonowania wydzia艂贸w oraz dyscypliny pracy,
b)Zesp贸艂 Radc贸w Prawnych :
- w zakresie zgodno艣ci dzia艂ania z prawem,
c)Wydzia艂 Finansowy, Planowania i Analiz :
- w zakresie prawid艂owo艣ci gospodarowania 艣rodkami bud偶etowymi i kredytowymi oraz prowadzenia rachunkowo艣ci,
d)Pe艂nomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych :
- w zakresie przestrzegania informacji niejawnych
oraz dora藕ne zespo艂y powo艂ywane przez Starost臋.
4. Kontrol臋 zewn臋trzn膮 wykonuj膮 w zakresie przyznanych przez Starost臋 lub Zarz膮d Powiatu pe艂nomocnictw :
a)Skarbnik Powiatu w stosunku do jednostek nadzorowanych w wykonywaniu bud偶etu oraz planu finansowego dla zada艅 publicznych z zakresu administracji rz膮dowej zleconych powiatowi oraz prowadzenia dzia艂alno艣ci finansowej przez jednostki organizacyjne i stra偶e podporz膮dkowane samorz膮dowi powiatowemu,
b)Naczelnicy wydzia艂贸w w stosunku do jednostek podporz膮dkowanych w zakresie w艂a艣ciwo艣ci rzeczowej.
5. Kontrol臋 zewn臋trzn膮 nale偶y udokumentowa膰 w postaci protoko艂u z kontroli na podstawie, kt贸rych sporz膮dza si臋 wyst膮pienie pokontrolne wraz z zaleceniami dla jednostki kontrolowanej.

ROZDZIA艁 VIII
ZASADY I TRYB POST臉POWANIA PRZY OPRACOWYWANIU I WYDAWANIU AKT脫W PRAWNYCH ORGAN脫W POWIATU


Zasady niniejsze dotycz膮 opracowywania projekt贸w uchwa艂 Rady Powiatu wnoszonych na sesje przez Zarz膮d Powiatu oraz projekty akt贸w prawnych ( uchwa艂, zarz膮dze艅 ) Zarz膮du Powiatu i Starosty Gostyni艅skiego.
Prawo wyst臋powania z wnioskiem o wydanie aktu prawnego przys艂uguje Radnym, Zarz膮dowi, Staro艣cie, Wicestaro艣cie, Sekretarzowi, Skarbnikowi i Naczelnikom Wydzia艂贸w.
搂 12

1. Akty prawne wydawane s膮 na podstawie upowa偶nienia zawartego w ustawach i przepisach wykonawczych do ustaw, a tak偶e na podstawie og贸lnokompetencyjnych upowa偶nie艅 w sprawach realizacji okresowych zada艅 lub ustalania projektu post臋powania.
2. Projekty uchwa艂 opracowuj膮 wydzia艂y, do kt贸rych zakresu dzia艂ania nale偶y przedmiot uchwa艂y.
a)je偶eli przedmiot uchwa艂y nale偶y do zakresu dzia艂ania kilku wydzia艂贸w projekt opracowuj膮 wsp贸lnie przedstawiciele tych wydzia艂贸w a funkcj臋 koordynatora pe艂ni wydzia艂 wyznaczony przez Starost臋.
3. Odpowiedzialnym za terminowe sporz膮dzanie projektu ( uchwa艂 ) i za jego tre艣膰 merytoryczn膮 jest Naczelnik Wydzia艂u, kt贸ry parafuje projekt.
4. Projekty akt贸w prawnych pochodz膮cych od jednostek organizacyjnych Powiatu sporz膮dzaj膮, parafuj膮 kierownicy tych jednostek oraz przedk艂adaj膮 wraz z opini膮 prawn膮 radcy prawnego Starostwa, Naczelnikom Wydzia艂贸w Starostwa, kt贸rzy sprawuj膮 nadz贸r nad dzia艂alno艣ci膮 jednostek.
5. Redagowanie projekt贸w akt贸w prawnych winno odbywa膰 si臋 przy zastosowaniu og贸lnie przyj臋tych zasad techniki legislacyjnej i czyni膰 zado艣膰 wymogom stylu, j臋zyka i numeracji przepis贸w prawnych.
6. Projekt uchwa艂y powinien zawiera膰 :
a)nazw臋 aktu, dat臋 wydania, okre艣lenie organu wydaj膮cego w pe艂nym brzmieniu oraz tytu艂,
b)po cz臋艣ci nag艂贸wkowej nale偶y umie艣ci膰 podstaw臋 prawn膮 przez powo艂anie w pe艂nym brzmieniu odpowiedniej ustawy wraz z wszystkimi zmianami,
c)kolejno艣膰 przepis贸w uchwa艂y powinna by膰 nast臋puj膮ca : przepisy og贸lne, szczeg贸艂owe, przej艣ciowe, uchylaj膮ce i o wej艣ciu w 偶ycie,
d)uzasadnienie potrzeby podj臋cia uchwa艂y.
7. W fazie opracowywania projekt powinien by膰 uzgodniony i podpisany przez Naczelnik贸w Wydzia艂贸w i Kierownik贸w jednostek organizacyjnych, kt贸rych dzia艂alno艣ci dotyczy oraz ze Skarbnikiem, je偶eli powoduje skutki finansowe.
8. Projekty uchwa艂 wraz z uzasadnieniem, opini膮 radcy prawnego, parafowan膮 przez Naczelnik贸w, Starost臋 lub Wicestarost臋, Sekretarza, Skarbnika, w艂a艣ciwy wydzia艂 przedk艂ada Zarz膮dowi Powiatu za po艣rednictwem Sekretarza.
9. Odpowiedzialnym za realizacj臋 uchwa艂 i pozosta艂ych akt贸w prawnych jest Naczelnik Wydzia艂u, kt贸ry przygotowa艂 projekt.
10. Projekty uchwa艂 Rady Powiatu przedstawia Radzie Zarz膮d Powiatu za po艣rednictwem Biura Rady Powiatu.
搂 13

1. Starosta wydaje zarz膮dzenia i decyzje jako akty kierowania wewn臋trznego w Starostwie.
2. Przy opracowywaniu akt贸w kierowania wewn臋trznego w Starostwie zasady tworzenia akt贸w prawnych okre艣lane w niniejszym regulaminie stosuje si臋 odpowiednio.
3. Rejestr akt贸w kierowania wewn臋trznego Starosty prowadzi Wydzia艂 Organizacji, Spraw Obywatelskich i Promocji Powiatu.

ROZDZIA艁 IX
ZASADY PODPISYWANIA, APROBATY PISM I DECYZJI


搂 14

1. Starosta podpisuje pisma i decyzje dotycz膮ce spraw nale偶膮cych do w艂a艣ciwo艣ci Starostwa.
2. Do podpisu Starosty zastrze偶one s膮:
1)odpowiedzi na wyst膮pienia organ贸w kontroli zewn臋trznej,
2)decyzja w sprawach kadrowych pracownik贸w Starostwa i kierownik贸w jednostek organizacyjnych Powiatu oraz kierownik贸w inspekcji, stra偶y i s艂u偶b,
3)pisma w sprawach ka偶dorazowo zastrze偶onych przez Starost臋 do jego podpisu,
4)korespondencja kierowana do:
a)Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, marsza艂k贸w Sejmu i Senatu oraz pos艂贸w i senator贸w,
b)Prezesa i Wiceprezes贸w Rady Ministr贸w,
c)ministr贸w oraz kierownik贸w urz臋d贸w centralnych,
d)wojewod贸w,
e)sejmik贸w samorz膮dowych wojew贸dztw ".
3. Je偶eli Starosta nie mo偶e pe艂ni膰 obowi膮zk贸w s艂u偶bowych, prawo podpisu spraw wymienionych w ust. 1 i 2 przys艂uguje w Jego zast臋pstwie Wicestaro艣cie. Wicestarosta podpisuje decyzje administracyjne w sprawach indywidualnych na podstawie imiennego upowa偶nienia Starosty.
4. Sekretarz podpisuje decyzje administracyjne w sprawach indywidualnych na podstawie imiennego upowa偶nienia Starosty oraz dokumenty w obiegu wewn臋trznym i zewn臋trznym.
5. Skarbnik podpisuje dokumenty okre艣lone przepisami prawa.
6. Naczelnicy Wydzia艂贸w podpisuj膮 decyzje administracyjne w sprawach indywidualnych na podstawie imiennego upowa偶nienia Starosty oraz dokumenty w obiegu wewn臋trznym w Starostwie.
7. Projekty dokument贸w przedstawianych do podpisu winny by膰 uprzednio parafowane przez ich autor贸w, ponadto dotycz膮ce spraw zwi膮zanych z funkcjonowaniem Starostwa, warunkami jego dzia艂ania oraz organizacj膮 pracy - przez Sekretarza, a spraw finansowych powiatu - przez Skarbnika.

ROZDZIA艁 X
POSTANOWIENIA KO艃COWE


搂 15

Naczelnicy Wydzia艂贸w zobowi膮zani s膮 zapozna膰 pracownik贸w z :
1. Statutem Powiatu,
2. Regulaminem Organizacyjnym Starostwa,
3. Przepisami dotycz膮cymi informacji niejawnych i ochrony danych osobowych,
4. Zasadami BHP obowi膮zuj膮cymi w Starostwie,
5. Regulaminem Pracy ustalonym przez Starost臋,
6. Instrukcj膮 Kancelaryjn膮 obowi膮zuj膮c膮 w Starostwie,
7. Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt.
搂 16

Zmiany Regulaminu dokonuje Rada Powiatu w trybie w艂a艣ciwym dla jego uchwalenia.
Autor : 
Zredagowa艂(a) : Marek Balcerzak
Data wprowadzenia : 2004-06-09 12:52:29
Data ostatniej modyfikacji : 09.06.2004 12:52
Liczba wy艣wietle艅 : 2774



licznik odwiedzin: 5369931