logo
logo
Starostwo Powiatowe » Struktura organizacyjna
Wydzia艂 Organizacji, Spraw Obywatelskich i Promocji Powiatu

Naczelnik wydzia艂u: Irena Ozimek

ul. Dmowskiego 13
09-500 Gostynin
pok. nr 22 ( II pi臋tro ) telefon (0-24) 235 25 23 (naczelnik)
pok. nr 23 ( II pi臋tro ) telefon (0-24)聽235 22 90
pok. nr聽8 (聽parter ) telefon (0-24) 235 22 15聽 (sprawy paszport贸w)
e-mail: org@gostynin.powiat.pl

Zakres obowi膮zk贸w :

w zakresie spraw organizacyjnych :


  1. obs艂uga kancelaryjno - biurowa Zarz膮du i Cz艂onk贸w Zarz膮du,
  2. opracowywanie okresowych plan贸w pracy Zarz膮du, organizowanie jego posiedze艅, prowadzenie rejestru ustale艅 i przekazywanie ich do realizacji wed艂ug w艂a艣ciwo艣ci, a tak偶e sprawowanie nadzoru nad ich wykonaniem,
  3. czuwanie nad terminowo艣ci膮 sk艂adania materia艂贸w na posiedzenia Zarz膮du,
  4. protoko艂owanie posiedze艅 Zarz膮du,
  5. przygotowywanie projekt贸w uchwa艂 Rady, Zarz膮du i zarz膮dze艅 Starosty,
  6. opracowywanie projekt贸w Regulaminu Organizacyjnego i Regulaminu Pracy Starostwa, aktualizacja oraz kontrola przestrzegania ich postanowie艅,
  7. nadzorowanie stosowania postanowie艅 instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt przez wydzia艂y,
  8. prowadzenie rejestru uchwa艂 Zarz膮du oraz przekazywanie ich do realizacji w艂a艣ciwym jednostkom,
  9. obs艂uga narad organizowanych przez Starost臋 z Naczelnikami Wydzia艂贸w Starostwa, kierownikami jednostek organizacyjnych oraz kontrola wykonania ustale艅 podj臋tych w wyniku tych narad,
  10. obs艂uga organizacyjno - techniczna Starosty, Wicestarosty, Sekretarza Powiatu i Powiatowego Rzecznika Konsument贸w,
  11. organizacja obs艂ugi interesant贸w, za艂atwiania skarg i wniosk贸w,
  12. przyjmowanie interesant贸w w sprawach skarg i wniosk贸w oraz interwencji przez Starost臋, Wicestarost臋 i Sekretarza Powiatu,
  13. wykonywanie zada艅 zwi膮zanych z wyborami.


w zakresie spraw kadrowych, socjalnych i szkole艅:


  1. prowadzenie spraw osobowych pracownik贸w Starostwa, kierownik贸w jednostek organizacyjnych Powiatu,
  2. prowadzenie spraw emerytalnych i rentowych pracownik贸w Starostwa, kierownik贸w jednostek organizacyjnych Powiatu,
  3. prowadzenie spraw zwi膮zanych z Zak艂adowym Funduszem 艢wiadcze艅 Socjalnych,
  4. wsp贸艂dzia艂anie z Wydzia艂em Finans贸w w zakresie wynagradzania pracownik贸w,
  5. prowadzenie spraw socjalnych pracownik贸w Starostwa,
  6. prowadzenie spraw zwi膮zanych z nagrodami jubileuszowymi,
  7. prowadzenie spraw dotycz膮cych urlop贸w pracowniczych,
  8. prowadzenie ewidencji zwolnie艅 lekarskich pracownik贸w Starostwa,
  9. bie偶膮ca kontrola przestrzegania dyscypliny pracy,
  10. opracowywanie okresowych informacji, analiz z realizacji zatrudnienia i dyscypliny pracy oraz funduszu p艂ac i wynagrodze艅,
  11. prowadzenie spraw zwi膮zanych z praktykami uczni贸w szk贸艂 艣rednich, student贸w i absolwent贸w szk贸艂 wy偶szych,
  12. wsp贸艂dzia艂anie z Wydzia艂em Finansowym w sprawach zwi膮zanych z ubezpieczeniem spo艂ecznym pracownik贸w Starostwa.

w zakresie organizacji kontroli wykonywania na obszarze powiatu zada艅 administracji samorz膮du powiatowego:

  1. organizowanie kontroli wykonywania na obszarze powiatu zada艅 administracji samorz膮du powiatowego, wynikaj膮cych z ustaw i akt贸w wykonawczych, uchwa艂 Rady w zakresie zleconym przez Starost臋,
  2. kontrolowanie dzia艂alno艣ci wydzia艂贸w, jednostek organizacyjnych powiatu, w tym organizacj臋, tryb i spos贸b za艂atwiania skarg i wniosk贸w,
  3. gromadzenie dokument贸w kontroli zewn臋trznej przeprowadzanej w Starostwie i jednostkach organizacyjnych powiatu i wykorzystywanie materia艂贸w pokontrolnych w celu doskonalenia ich dzia艂alno艣ci,
  4. prowadzenie centralnej ewidencji kontroli zewn臋trznej,
  5. prowadzenie ewidencji upowa偶nie艅 i pe艂nomocnictw do za艂atwiania spraw w imieniu Starosty, w tym do wydawania decyzji administracyjnych,
  6. prowadzenie ewidencji porozumie艅 zawieranych przez Powiat Gostyni艅ski:
    - z organami administracji rz膮dowej w sprawie wykonywania zada艅 publicznych z zakresu administracji rz膮dowej,
    - w sprawie powierzenia prowadzenia zada艅 publicznych z jednostkami lokalnego samorz膮du terytorialnego, a tak偶e wojew贸dztwem,
  7. przekazywanie porozumie艅, o kt贸rych mowa w ppkt 6) do publikacji w Dzienniku Urz臋dowym Wojew贸dztwa Mazowieckiego,
  8. przekazywanie akt贸w prawa miejscowego obowi膮zuj膮cego na obszarze powiatu, stanowionych przez Zarz膮d Powiatu do publikacji w Dzienniku Urz臋dowym Wojew贸dztwa Mazowieckiego.

w zakresie spraw gospodarczych :

  1. administrowanie maj膮tkiem Starostwa,
  2. zabezpieczenie mienia Starostwa,
  3. prowadzenie spraw zwi膮zanych z zaopatrzeniem materia艂owo-technicznym oraz konserwacj膮 wyposa偶enia Starostwa,
  4. prowadzenie spraw zwi膮zanych z zamawianiem piecz臋ci i tablic urz臋dowych oraz piecz臋ci nag艂贸wkowych i podpisowych,
  5. prowadzenie archiwum zak艂adowego,
  6. gospodarowanie drukami i formularzami urz臋dowymi,
  7. zabezpieczenie 艂膮czno艣ci telefonicznej, faxowej i alarmowej dla potrzeb Starostwa,
  8. prowadzenie spraw zwi膮zanych z zabezpieczeniem przestrzegania przepis贸w dotycz膮cych 艂adu i porz膮dku, bezpiecze艅stwa i higieny pracy oraz ppo偶.,
  9. obs艂uga techniczna Starostwa (kierowca, dozorca, sprz膮taczka, ksero, itp.),
  10. prowadzenie rozdzia艂u korespondencji wp艂ywaj膮cej do Starostwa, zgodnie z postanowieniami instrukcji kancelaryjnej.
  11. wykonywanie czynno艣ci zwi膮zanych z przygotowaniem uroczysto艣ci i okoliczno艣ciowych spotka艅.

w zakresie spraw obywatelskich :

  1. rozstrzyganie w drodze decyzji administracyjnej w sprawie zmiany imienia lub nazwiska obywatela,
  2. ustalanie w razie w膮tpliwo艣ci pisowni lub brzmienia imienia i nazwiska,
  3. zawiadamianie o zmianie imienia lub nazwiska w艂a艣ciwych urz臋d贸w stanu cywilnego, urz臋du skarbowego, organ贸w policji, wojskowej komendy uzupe艂nie艅, organ贸w ewidencji ludno艣ci oraz Centralnego Rejestru Skazanych,
  4. przygotowywanie zezwole艅 za zbi贸rki publiczne na terenie powiatu lub jego cz臋艣ci obejmuj膮cej wi臋cej ni偶 jedn膮 gmin臋,
  5. prowadzenie spraw zwi膮zanych z wydawaniem zezwole艅 na sprowadzenie zw艂ok z obcego pa艅stwa.
  6. sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przepis贸w ustawy o cmentarzach i chowaniu zmar艂ych,
  7. przyjmowanie i ewidencjonowanie wniosk贸w paszportowych,
  8. odbieranie od wnioskodawc贸w o艣wiadcze艅 o okoliczno艣ciach utrat wa偶nych paszport贸w,聽

w zakresie spraw o powszechnym obowi膮zku obrony :

  1. przygotowanie poboru na terenie powiatu i udzia艂 w jego prowadzeniu,
  2. wykonywanie czynno艣ci zwi膮zanych z wykonywaniem powszechnego obowi膮zku obrony oraz wsp贸艂dzia艂anie w tych sprawach z organami wojskowymi.

w zakresie spraw obronnych :

  1. prowadzenie spraw zwi膮zanych z nak艂adaniem i wykonywaniem 艣wiadcze艅 osobistych i rzeczowych na rzecz obrony kraju,
  2. wsp贸艂dzia艂anie z organami wojskowymi w zakresie realizacji zada艅 na potrzeby Si艂 Zbrojnych,
  3. opracowanie i aktualizacja Powiatowego Programu Mobilizacji Gospodarki,
  4. opracowanie i utrzymywanie w sta艂ej aktualno艣ci dokumentacji planistyczno - organizacyjnej na czas wojny, a w szczeg贸lno艣ci regulaminu organizacyjnego, obsady personalnej i szczeg贸艂owych zakres贸w obowi膮zk贸w pracownik贸w,
  5. prowadzenie dokumentacji zestaw贸w zada艅 dotycz膮cych podwy偶szania gotowo艣ci obronnej Pa艅stwa,
  6. prowadzenie dokumentacji sta艂ego dy偶uru,
  7. koordynowanie realizacji zada艅 obronnych przez kom贸rki organizacyjne Starostwa i jednostki organizacyjne,
  8. prowadzenie dokumentacji Akcji Kurierskiej tj. szkolenie, przygotowanie i realizacja zada艅 w zakresie akcji kurierskiej,
  9. prowadzenia kancelarii tajnej,
  10. prowadzenie rejestru spraw zastrze偶onych, poufnych i tajnych.


w zakresie Obrony Cywilnej :


  1. realizacja zada艅 wynikaj膮cych z pe艂nienia przez Starost臋 funkcji Szefa Obrony Cywilnej Powiatu,
  2. wsp贸艂udzia艂 w pracach Powiatowego Zespo艂u Reagowania Kryzysowego,
  3. przygotowywanie i aktualizacja przynajmniej raz w roku powiatowego planu zabezpieczenia medycznych dzia艂a艅 ratowniczych oraz przedstawianie go wojewodzie.

W zakresie obs艂ugi informatycznej Starostwa:

  1. opracowywanie rzeczowo-finansowych rocznych plan贸w informatyzacji,
  2. opiniowanie propozycji informatycznych, zg艂aszanych przez wydzia艂y,
  3. prowadzenie bie偶膮cej analizy stanu zastosowania informatyki w wydzia艂ach,
  4. prowadzenie i udost臋pnianie informacji publicznych w Biuletynie Informacji Publicznych Powiatu Gostyni艅skiego,
  5. nadz贸r nad administrowaniem danymi osobowymi przetwarzanymi w Starostwie,

w zakresie promocji Powiatu

  1. opracowywanie strategii dzia艂a艅 promocyjnych oraz wdra偶anie inicjatyw w zakresie promocji powiatu,
  2. poszukiwanie zewn臋trznych 藕r贸de艂 finansowania lokalnych inicjatyw,
  3. prowadzenie i koordynacja dzia艂a艅 w zakresie wsp贸艂pracy z instytucjami krajowymi, zagranicznymi, regionalnymi, organizacjami pozarz膮dowymi oraz inicjowanie nowych kontakt贸w,
  4. wsp贸艂dzia艂anie z r贸偶nymi organizacjami i instytucjami w zakresie pozyskiwania dodatkowych funduszy krajowych i zagranicznych na rozw贸j powiatu,
  5. opracowanie materia艂贸w promocyjnych,
  6. dokonywanie analiz rynku i opracowa艅 zbiorczych dotycz膮cych podmiot贸w gospodarczych;
  7. wsp贸艂dzia艂anie z przedstawicielami 艣rodk贸w masowego przekazu oraz informowanie ich o dzia艂alno艣ci i podejmowanych decyzjach,
  8. organizowanie konferencji prasowych,
  9. analizowanie publikacji prasowych dotycz膮cych dzia艂alno艣ci Starostwa Powiatowego,
  10. obs艂uga wizyt potencjalnych inwestor贸w i innych delegacji zagranicznych,
  11. udzielanie bezpo艣rednich informacji zwi膮zanych z realizacj膮 zada艅 statutowych.
Autor : 
Zredagowa艂(a) : Marek Balcerzak
Data wprowadzenia : 2007-05-30 11:55:23
Data ostatniej modyfikacji : 30.05.2007 11:55
Liczba wy艣wietle艅 : 3885



licznik odwiedzin: 5369923